Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Hanna Carlsson - 26 februari 2008 20:54

En del saker valde jag faktiskt själv. Till exempel valde jag att bli någon annan, bli mig själv.

Jag valde faktiskt att försöka ta mig ur den där vilja-vara-som-alla-andra-cirkeln.
Jag vet inte än om jag har lyckats.

Egentligen ville jag bli någon helt annan, men jag tror ändå att jag är nöjd med den jag är nu.

Men jag fick kämpa hårt för att bli någon att vara stolt över.

Jag gick i från att vara oviss, rädd och delad (ordkombination tagen ur boken Ett Ufo Gör Entré, av Jonas Gardell. www.jonasgardell.se) till att vara oviss rädd och oerhört motiverad.
Att vilja göra något jag mår bra av, skriva, spela fotboll, lyssna på musik, se på film.

Eller varför inte bara vara.

Av Hanna Carlsson - 26 februari 2008 15:18

Det finns dagar då jag känner att jag inte duger till någonting. En sådan dag var det idag. Jag är så trött på allting.

Och när jag känner så här så stör jag mig på småsaker, som det finns så många av, och det slutar med att jag bara går sönder ännu mer.

Jag var så trött på allt när jag kom hem att jag bara la mig på golvet med jackan på.

Och jag vet ju att jag har ett val. Och det är väl det som är problemet. Att inte kunna välja rätt. Att fastna i rädslan av att välja fel.

Som jag redan har gjort, alltför många gånger.

Att inte räcka till, att försöka förstå, att försöka bli den man ville vara.

Just idag är en sån där dag då jag känner att jag inte duger till någonting.

Kanske känns det bättre i morgon.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards