Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Jag är förlorad.

Av Hanna Carlsson - 16 oktober 2008 09:16

Allt är så svart, när jag släcker på natten. Och jag gråter så lätt, när låtarna går i moll


Jag våndas hit och dit, kan inte sova. Vaknar, orden dunkar mig i huvudet.

Vem tror på evig kärlek

hur kan nån tro på den nu


Jag har gett min själ till gudarna

ända gången jag kan känna att ingenting finns att vara rädd för

att allting ordnar sig till slut

det är då jag låser in mig

under täcket

Broder Daniel på högsta volym

Hela världen är Broder Daniel.


Och så den där textraden som upprepar sig i huvudet, hela tiden, när jag ska sova, när jag sover, när jag drömmer.

Vem tror på evig kärlek

hur kan nån tro på den nu


Besvikelsen när klockan ringer och jag måste gå upp.

Men varför blir jag alltid så besviken?

Nätterna är ju så svarta.

Jag har förlorat.

Ännu en gång har jag förlorat.

Och det finns inget längre.

Jag hade en värld.

Den rasade.


Textraden jag inte vet var den kommer ifrån, som också den förföljer mig:

I had my share soo I'll help you with the pain.


I don't listen to what people say.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Carlsson - 3 augusti 2009 00:00

Ringjag kanske svararskriv till migoch hoppas på att det kommer rättförsök lite tilldet kan gåMina läppar har fastnat i varandra min röst är ännu för torrmin ord fortfarande tomma och händerna darrar väntanen enda lång väntanmina fötter förlamade ben...

Av Hanna Carlsson - 8 februari 2009 00:05

Innan jag sluter mina ögonoch sakta fallernerundanbortVisa migjag ser inteviskajag hör inteTrycksnällaandasnejfallgå sönder ...

Av Hanna Carlsson - 11 december 2008 15:52

Hon Står där Livs levande Men ändå utan att förstå Hon finns inte Ett hål Bland andra hål Är vad hon är Hon har aldrig funnits Tittar ner Ser ingenting Ingenting mer än de svartaste Av stenar Av sten är hon gjord Av sten bygger hon sina känslor Falle...

Av Hanna Carlsson - 12 november 2008 17:46

Igår firade jag Henrik Berggrens födelsedag med tårta, silverstjärnor och Saturday Night Engine. Det var fint. Väldigt fint. Men jag trodde jag hade tid. Jag tog inte vara på den fina känslan.   Jag har bara mig själv att beskylla. ...

Av Hanna Carlsson - 7 november 2008 18:36

Jag är trött på allt. Nej. Det blir inte bättre av att gömma sig under täcket och tänka att jag aldrig kommer bli värd någon. Och det blir inte bättre av att dra på Broder Daniel på högsta volym. Lyssna till Henriks röst Full av lika mycket ånges...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards