Alla inlägg under mars 2008

Av Hanna Carlsson - 4 mars 2008 21:07

... heter låten jag lyssnar på nu.

Den är så grymt bra.

Idag har jag varit i skolan, bakat chokladbollar, tittat på film (Fucking Åmål), tittat på TV (Hasses brorsas låtsassyrras kompis och Andra Avenyn).

Nu lyssnar jag på musik och skall snart titta på TV igen, (Klass 9A).

Ha det så fint.

Kramar / Hanna Carlsson.

Av Hanna Carlsson - 4 mars 2008 14:30

"Bara för att du är bög".

Det var så du sa.

Jaha, tänkte jag.

Bara för att jag är bög.

Jag undrar vart världen är på väg.

Du ringer mig och frågar om vi kan hitta på något,

du tar ett steg fram och kysser mig.

"Bara för att du är bög"...

Du har väl rätt.

En kyss hit och dit.

Det betyder väl inget.

Jag undrar vart världen är på väg.

Och jag undrar varför stoppljusen är röda och himlen blå, och jag undrar varför gåtor är så jävla svåra att förstå och jag undrar varför regnet faller ner och varför solen är gul och jag undrar hur i helvete du bara kan säga så.

"Bara för att du är bög"...

Och hur fan kan en kyss bara bli ingenting?

Hur fan går det till?

Och hur i helvete blir det med allt nu?

Jag undrar hur det blev så här.

Varför jag är bög och inte du.


(:Jag blev väldigt arg efter att ha sett på ett TV-program, och skrev därför denna dikt. Jag var så arg så att den blev lite... ja, den blev lite konstig:)

Av Hanna Carlsson - 4 mars 2008 14:24

Idag har jag varit i skolan, där jag först hade engelska, sedan håltimme, sedan matematik, efter det lunch och sedan religion.

En helt okej dag idag med.


Jag kommer inte på något  mer att säga just nu, men jag kanske återkommer senare idag :).


Med vänliga hälsningar /

Hanna Carlsson

Av Hanna Carlsson - 3 mars 2008 20:39

Nu har jag fystränat färdigt för denna veckan :). Det känns skönt att ha det gjort faktiskt.

I morgon blir det skola, sedan kanske lite bak, kanske en film (Fucking Åmål igen) och kanske TV (Andra avenyn).

Ha det fint !

Av Hanna Carlsson - 3 mars 2008 16:58

"Du är

Precis som jag

Rädd för att falla

Du är

Precis som jag

Orolig för att tappa kontrollen

Du är

Precis som jag

Rädd för att suddas ut

Du är

Precis som jag

Rädd för att finnas

Du är

Precis som jag

Rädd, rädd, rädd

För att veta

För att glömma

För att tappa

Du är

Precis som jag

Rädd, rädd, rädd

För att falla"

Av: Hanna Carlsson

den 30/12-2007


Det här var alltså en dikt jag skrev förra året.

Då handlade de flesta dikter jag skrev om att falla, att tappa kontrollen. När man inte orkar låtsas mera.

Jag läste dikten nu, och var inte så nöjd, men andra dagar när jag har läst den har jag tyckt att den är helt okej, så det beror väl på vilket humör jag är på.


Av Hanna Carlsson - 3 mars 2008 16:43

Idag har jag varit i skolan.

Det var faktiskt helt okej, eftersom att vi hade musik.

Musik är enligt mig det absolut roligaste ämnet i skolan, och vi har det  bara en gång i veckan så när det är måndag brukar jag vara väldigt förväntansfull.

Vi hade även läxförhör i biologin, och för en gångs skull tror jag att det gick ganska bra för mig.

Så jag är rätt nöjd.

Snart skall jag åka i väg och fysträna, och i kväll blir det nog TV, musik, läxor och kanske lite bloggande.

Ni får ha det underbart !

Av Hanna Carlsson - 2 mars 2008 23:04

Vem kom på det här med att dela in människor i olika grupper.

Och så sätta en etikett där på.

Och sen var det så enkelt, det var bara att dra alla över samma kam: Alla bögar gillar schlager, alla gör det, alla gillar det, alla har det...

Vad trodde dom egentligen?

Att allt skulle bli lättare då? Var det ingen som anade att det inte är något bra sätt?

Egentligen skall jag inte säga något, eftersom att jag själv inte är fördomsfri.

Och det är något jag verkligen avskyr hos mig själv.

Men jag försöker att inte döma någon, jag försöker att se andra från verkligheten, från ett synligt perspektiv.


Här kommer sanningen:

Alla gör inte det, alla gillar inte sånt, alla tänker inte så, alla tycker inte så...

Jag lovar dig.

Av Hanna Carlsson - 2 mars 2008 22:29

Låt nr. 1:


Mr Moon - Mando Diao


Mr Moon

Mr Moon

Maybe your time is coming

Mr Moon

Mr Moon

What´s happening in that room

well search your heart

before you die, before your time fades away

it was given as a promise to each and every man


I wanna love you but I´m growing old

ten little soldiers screaming in my soul

will she come over when it´s time to go

come on and show me little drummerboy


Låt nr. 2:


Lady Stardust - David Bowie


People stared at the make-up on his face

laughed at his long black hair, his animal grace

the boy in the bright blue jeans

jumped onto the stage

and lady stardust sang his songs

of darkness and disgrace


And he was alright the band was altogether

yes he was alright the song went on forever:

and he was awful nice

really quite out of sight

and he sang all night long


Låt nr. 3:


Dom vet ingenting om oss - Moneybrother


Och jag kan höra alla snackare

så mycket snyggare än jag och mycket starkare

men du skall lyssna lilla stackare

och när vi kommer åt ditt håll

ska du akta dig


Jag ser ner

på alla som ser ner på dig

låt dom se det själva

låt dom ångra sig


Och hur skulle dom förstå

dom vet ingenting om oss


Låt nr. 4:


Vilket håll du än går - Per Gessle


Innan du ger dig av från mig

så är det nåt du måste förstå

innan du reser bort

så långt från mig

så finns det nåt jag vill att du

ska få


(min hand för pannan, min tår på kinden, en kyss så du vet att ändå) (Jag glömde visst att ta med det på den engelska översättningen...)


Vilket håll du än går

vilket håll du än går

så följer jag med

vilket håll du än går

vilket håll du än går

så följer jag med


Ja, det var alla ! Dom kanske var lite svåra, jag kan ta några lättare nästa gång :)


MVH Hanna Carlsson.







Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards