Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Våffeldagen två dagar för sent.

Av Hanna Carlsson - 28 mars 2008 13:03

Hela dagen i går följde våfflorna efter mig. Jag drog mig för att gå ner till centrum och köpa våffelblandning i nästan tre timmar, men när jag väl kom i väg så var det inte så farligt. När jag hade handlat färdigt och hade kommit hem igen började vi med smeten. Man skulle blanda vatten med pulver.

Då öppnades ytterdörren och in kom ett flak med räkmackor, och det betydde att våfflorna fick vänta till senare. Vi åt och njöt av räkmackorna, och eftersom att vi redan var mätta så fick vi vänta med våfflorna ett bra tag.

Jag valde att titta på film så länge, Tillsammans. Det var väldigt länge sedan jag såg den så det var trevligt, och den var som alltid underbar.

När filmen var slut så var jag fortfarande inte sugen på våfflor, så de fick vänta ett tag till.

Jag satte mig vid datorn en stund, tiden gick och klockan blev sju och åtta. Klockan åtta började vi att steka våfflorna, blanda måltidsdryck, vispa grädde och duka. Det klagades över att det gick långsamt men vi kunde inte göra så mycket, det är liksom lite svårt att be våffeljärnet att skynda sig.

Till slut var de i alla fall färdiga och vi kunde sätta oss vid bordet för att avnjuta dem.

Så tog våfflorna slut, som en film alltid tar slut, som en sång alltid tar ett slut, som en bok, som en saga alltid tar slut.


Så var det med det. Nu var våffeldagen ur världen för min del.

Två dagar för sent. Men ändå.

Det var riktigt gott med våfflor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Carlsson - 3 augusti 2009 00:00

Ringjag kanske svararskriv till migoch hoppas på att det kommer rättförsök lite tilldet kan gåMina läppar har fastnat i varandra min röst är ännu för torrmin ord fortfarande tomma och händerna darrar väntanen enda lång väntanmina fötter förlamade ben...

Av Hanna Carlsson - 8 februari 2009 00:05

Innan jag sluter mina ögonoch sakta fallernerundanbortVisa migjag ser inteviskajag hör inteTrycksnällaandasnejfallgå sönder ...

Av Hanna Carlsson - 11 december 2008 15:52

Hon Står där Livs levande Men ändå utan att förstå Hon finns inte Ett hål Bland andra hål Är vad hon är Hon har aldrig funnits Tittar ner Ser ingenting Ingenting mer än de svartaste Av stenar Av sten är hon gjord Av sten bygger hon sina känslor Falle...

Av Hanna Carlsson - 12 november 2008 17:46

Igår firade jag Henrik Berggrens födelsedag med tårta, silverstjärnor och Saturday Night Engine. Det var fint. Väldigt fint. Men jag trodde jag hade tid. Jag tog inte vara på den fina känslan.   Jag har bara mig själv att beskylla. ...

Av Hanna Carlsson - 7 november 2008 18:36

Jag är trött på allt. Nej. Det blir inte bättre av att gömma sig under täcket och tänka att jag aldrig kommer bli värd någon. Och det blir inte bättre av att dra på Broder Daniel på högsta volym. Lyssna till Henriks röst Full av lika mycket ånges...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards