Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Låtarna var:

Av Hanna Carlsson - 2 mars 2008 22:29

Låt nr. 1:


Mr Moon - Mando Diao


Mr Moon

Mr Moon

Maybe your time is coming

Mr Moon

Mr Moon

What´s happening in that room

well search your heart

before you die, before your time fades away

it was given as a promise to each and every man


I wanna love you but I´m growing old

ten little soldiers screaming in my soul

will she come over when it´s time to go

come on and show me little drummerboy


Låt nr. 2:


Lady Stardust - David Bowie


People stared at the make-up on his face

laughed at his long black hair, his animal grace

the boy in the bright blue jeans

jumped onto the stage

and lady stardust sang his songs

of darkness and disgrace


And he was alright the band was altogether

yes he was alright the song went on forever:

and he was awful nice

really quite out of sight

and he sang all night long


Låt nr. 3:


Dom vet ingenting om oss - Moneybrother


Och jag kan höra alla snackare

så mycket snyggare än jag och mycket starkare

men du skall lyssna lilla stackare

och när vi kommer åt ditt håll

ska du akta dig


Jag ser ner

på alla som ser ner på dig

låt dom se det själva

låt dom ångra sig


Och hur skulle dom förstå

dom vet ingenting om oss


Låt nr. 4:


Vilket håll du än går - Per Gessle


Innan du ger dig av från mig

så är det nåt du måste förstå

innan du reser bort

så långt från mig

så finns det nåt jag vill att du

ska få


(min hand för pannan, min tår på kinden, en kyss så du vet att ändå) (Jag glömde visst att ta med det på den engelska översättningen...)


Vilket håll du än går

vilket håll du än går

så följer jag med

vilket håll du än går

vilket håll du än går

så följer jag med


Ja, det var alla ! Dom kanske var lite svåra, jag kan ta några lättare nästa gång :)


MVH Hanna Carlsson.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Carlsson - 3 augusti 2009 00:00

Ringjag kanske svararskriv till migoch hoppas på att det kommer rättförsök lite tilldet kan gåMina läppar har fastnat i varandra min röst är ännu för torrmin ord fortfarande tomma och händerna darrar väntanen enda lång väntanmina fötter förlamade ben...

Av Hanna Carlsson - 8 februari 2009 00:05

Innan jag sluter mina ögonoch sakta fallernerundanbortVisa migjag ser inteviskajag hör inteTrycksnällaandasnejfallgå sönder ...

Av Hanna Carlsson - 11 december 2008 15:52

Hon Står där Livs levande Men ändå utan att förstå Hon finns inte Ett hål Bland andra hål Är vad hon är Hon har aldrig funnits Tittar ner Ser ingenting Ingenting mer än de svartaste Av stenar Av sten är hon gjord Av sten bygger hon sina känslor Falle...

Av Hanna Carlsson - 12 november 2008 17:46

Igår firade jag Henrik Berggrens födelsedag med tårta, silverstjärnor och Saturday Night Engine. Det var fint. Väldigt fint. Men jag trodde jag hade tid. Jag tog inte vara på den fina känslan.   Jag har bara mig själv att beskylla. ...

Av Hanna Carlsson - 7 november 2008 18:36

Jag är trött på allt. Nej. Det blir inte bättre av att gömma sig under täcket och tänka att jag aldrig kommer bli värd någon. Och det blir inte bättre av att dra på Broder Daniel på högsta volym. Lyssna till Henriks röst Full av lika mycket ånges...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards