Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Vilken låt ?

Av Hanna Carlsson - 28 februari 2008 22:09

Här har jag översatt fyra delar från fyra olika låtar, två från engelska till svenska och två från svenska till engelska. (Kanske inte så korrekt översatt, menmen...).

Om ni kan lista ut vilka det är, skriv en kommentar. :) Den som listar ut det vinner äran :).

 Låt nr. 1:


Herr Måne

Herr Måne

Din tid kanske kommer

Herr Måne

Herr Måne

Vad händer i detta rum

Genomsök ditt hjärta, innan du dör, innan din tid bleknar bort

Det var givet som ett löfte

till varje och varenda man


Jag vill älska dig men jag blir gammal

tio små soldater skriker i min själ

Skall hon komma över det, när det är tid att gå

Kom och visa mig lilla trummslagarpojke


Låt nr. 2:


Folk stirrade på sminket i hans ansikte

skrattade åt hans långa svarta hår, hans djurelegans

Pojken i de skinande blå jeansen

hoppade upp på scenen

och kvinna stjärndamm

sjöng sin sång

av mörker och skam


Och han var okej

bandet var helt

Ja han var okej

sången fortsatte för alltid

och han var hemskt trevlig

Fullkomligt utom synhåll

Och han sjöng hela natten lång


Låt nr. 3:


And I can hear all the talkers

So much more pretty than me so much stronger

But if you listen little poor man

When we come towards you way you should be careful

I look down

At everyone that look down at you

Let them watch it themselves

Let them feel regret


And why whould they understand

They don´t know anything about us



Låt nr. 4:


Before you leave me

It´s something that you have to know

Before you travel away too far from me

It´s something I want to give you


Which way you ever go, which way you ever go

I´ll go with you

Which way you ever go, which way you ever go

I´ll go with you


Ja, det var det :) De som jag översatte till engelska blev väl inte så jättebra.. Jag är inte så jättebra på engelska, men jag hoppas att man kan förstå någonting i alla fall =). Ganska många ord visste jag inte hur jag skulle tolka, så jag skrev det jag trodde. Men de som har skrivit låtarna tänkte nog inte som jag, hehe :). Men om ni märker några fel så får ni gärna säga till, jag skulle bara bli tacksam !

Ha det bra !





 
 
Ingen bild

sofia

29 februari 2008 08:32

åh jag kunde inte en enda :$

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Carlsson - 3 augusti 2009 00:00

Ringjag kanske svararskriv till migoch hoppas på att det kommer rättförsök lite tilldet kan gåMina läppar har fastnat i varandra min röst är ännu för torrmin ord fortfarande tomma och händerna darrar väntanen enda lång väntanmina fötter förlamade ben...

Av Hanna Carlsson - 8 februari 2009 00:05

Innan jag sluter mina ögonoch sakta fallernerundanbortVisa migjag ser inteviskajag hör inteTrycksnällaandasnejfallgå sönder ...

Av Hanna Carlsson - 11 december 2008 15:52

Hon Står där Livs levande Men ändå utan att förstå Hon finns inte Ett hål Bland andra hål Är vad hon är Hon har aldrig funnits Tittar ner Ser ingenting Ingenting mer än de svartaste Av stenar Av sten är hon gjord Av sten bygger hon sina känslor Falle...

Av Hanna Carlsson - 12 november 2008 17:46

Igår firade jag Henrik Berggrens födelsedag med tårta, silverstjärnor och Saturday Night Engine. Det var fint. Väldigt fint. Men jag trodde jag hade tid. Jag tog inte vara på den fina känslan.   Jag har bara mig själv att beskylla. ...

Av Hanna Carlsson - 7 november 2008 18:36

Jag är trött på allt. Nej. Det blir inte bättre av att gömma sig under täcket och tänka att jag aldrig kommer bli värd någon. Och det blir inte bättre av att dra på Broder Daniel på högsta volym. Lyssna till Henriks röst Full av lika mycket ånges...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards