Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Jonas Gardell :)

Av Hanna Carlsson - 19 februari 2008 16:18

Jag skall få gå på Jonas Gardell !! Jag är så glad. Den 14 mars i Göteborg. Jag tycker om honom så otroligt mycket.

För så där en 5, 6 år sedan såg jag filmen En Komikers Uppväxt. Då var det inte själva handlingen som jag fastnade för.

Det enda jag egentligen kom ihåg efter att ha sett den var den hippa som Juha hade. Jag tyckte det lät så spännande, för jag hade knappt hört talas om en sån tidigare.

Det kan ha varit en månad senare som jag själv hade en hippa.

Men filmen den glömde jag.

En decemberkväll förra året såg jag på TV. Det var en film som hette En Komikers Uppväxt. Jag hade missat mer än halva filmen men tittade på den ändå, jag tror inte det fanns så mycket annat på TV just då.

Så fick jag se att det var David Boati som hade en av huvudrollerna, Juha Lindström som barn. Jag var redan då förälskad i honom efter att ha sett på TV-serien Bert där han spelar Lill-Erik.

Nu blev filmen plötsligt väldigt intressant.

Också kom hippan. Jag blev så där uppspelt som man blir när man vill säga en massa saker samtidigt, och måste få ut det så snabbt som möjligt.

Det är ju den.

Jag tyckte att filmen var jättebra, trots att jag bara såg halva, och framförallt så var den hemsk, men också lite rolig.

En vecka senare letade jag i våran bokhylla där böckerna står i bokstavsordning, och fann boken En Komikers Uppväxt av Jonas Gardell.

Dagen efter hade jag läst ut den.

Nu, två månader senare, är jag så jävla tacksam att jag råkade se denna film, läste denna bok och fastnade för den.

Jag fann den, läste den, föll för den och blev kär i den.



 
 
Ingen bild

sofia

19 februari 2008 16:31

vad är en hippa ? :$

 
Ingen bild

Hanna

19 februari 2008 16:43

Det är typ som ett disco. Jag vet egentligen inte själv vad det är exakt, men det är nog som ett disco med typ dans och sån´t där :)

 
Ingen bild

Ebba

20 februari 2008 19:58

Å gud, den där hippan kommer jag ihåg :-D vi klippte ut bokstäver ur GP och satte på ett papper som vi typ kopierad asmycke xD men de va skojj *saknar*

 
Ingen bild

Hanna

20 februari 2008 22:14

Ja du Ebba, det var tider det... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Carlsson - 3 augusti 2009 00:00

Ringjag kanske svararskriv till migoch hoppas på att det kommer rättförsök lite tilldet kan gåMina läppar har fastnat i varandra min röst är ännu för torrmin ord fortfarande tomma och händerna darrar väntanen enda lång väntanmina fötter förlamade ben...

Av Hanna Carlsson - 8 februari 2009 00:05

Innan jag sluter mina ögonoch sakta fallernerundanbortVisa migjag ser inteviskajag hör inteTrycksnällaandasnejfallgå sönder ...

Av Hanna Carlsson - 11 december 2008 15:52

Hon Står där Livs levande Men ändå utan att förstå Hon finns inte Ett hål Bland andra hål Är vad hon är Hon har aldrig funnits Tittar ner Ser ingenting Ingenting mer än de svartaste Av stenar Av sten är hon gjord Av sten bygger hon sina känslor Falle...

Av Hanna Carlsson - 12 november 2008 17:46

Igår firade jag Henrik Berggrens födelsedag med tårta, silverstjärnor och Saturday Night Engine. Det var fint. Väldigt fint. Men jag trodde jag hade tid. Jag tog inte vara på den fina känslan.   Jag har bara mig själv att beskylla. ...

Av Hanna Carlsson - 7 november 2008 18:36

Jag är trött på allt. Nej. Det blir inte bättre av att gömma sig under täcket och tänka att jag aldrig kommer bli värd någon. Och det blir inte bättre av att dra på Broder Daniel på högsta volym. Lyssna till Henriks röst Full av lika mycket ånges...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om Broder Daniel?
 De är helt okej.
 De är bra.
 De är inte så bra.
 De är fantastiskt bra!
 Aldrig hört.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards